Ücretsiz At Terapisi Eğitimi Seanslarımız

Ücretsiz At Terapisi Eğitimi Seanslarımız

Çocuklarımızın eğitimli, sağlıklı, huzurlu, güvenli bir yaşam olanağına sahip olması gerektiği fikriyle bir araya geldik.

Arnavutköy´ün en güzel butik ve ihtisas merkez modeli ile hizmet veren kuruluşumuzu 2019 Aralık ayında hayata geçirdik.

Neden Butik ve İhtisas Merkez Modeli?

Bolluca Rehabilitasyon diğer merkezlerden ayrışarak, çok sayıda öğrenciye ve aileye ulaşmayı hedeflemiyor…

Bizim her saat başı 20 ile 30 öğrenciye ve aileye hizmet verme hedefimiz yok. Bundan dolayı servis araçlarımızda bulunan 16 koltuğun yarısı boş… Çünkü bizim için değerlisiniz.

Hizmetlerimizi aksatmadan, öğrencilerin ders saatlerinde düzenli gelebilmeleri için ne gerekiyorsa yapıyoruz. Bunun için aile eğitimleri, çocuğunuzla birlikte kuruluşa gelmeseniz dahi bilgi aktarımları, okullarımıza resmi yazı ile gönderilen bilgi aktarımları ve sürekli güncellenen projelerimiz bizim bu konudaki en önem verdiğimiz noktalardır.

Dahası mı?

Hizmetteki rakiplerimiz sadece öğrencilerine dersleri sürdürürken, biz çocukların eğitiminde ailelerinde katkısının çok önemli olduğunu bildiğimiz için her cumartesi aile eğitimleri ve seminerleri ile çocuklarımıza ekstra destek sağlıyoruz.

Biz eğitimlerimizi haftanın 5 günü sizlerin katılımı ve ekibimizin de çabası ile sürdürüyoruz. Yani sadece öğrenciye çalışan bir alt yapımız yoktur. Her cumartesi günü sadece ebeveynlere eğitim veriyoruz. Biz bu anlamda Türkiye’de bir ilkiz…

Az sayıda öğrenciye ve aileye nitelikli özel eğitim hizmeti sağlayarak hizmetimizin kalitesini en üst seviyeye çıkarmaya odaklanıyoruz.

Bu minvalde Bolluca ailesi olarak kuruluşumuza her saat başı maksimum 7 öğrenci kabul etmeyi hedefleyerek; ailelerimiz, yöneticilerimiz ve çocuklarımızın gösterdiği başarılar ile İstanbul’un en nezih ve hizmet odaklı merkezini  inşa ettik.

“Bizde şu da var diyerek” çocukların eğitiminin kalitesi yerine öğrenci sayısı önem veren, gayri ahlaki davranan yöneticilerden ve kuruluşlardan olmadık.

Raporunda fizik tedavi hizmeti alması gereken öğrencilerimize bu hizmeti bugüne kadar en iyi şekilde sağladık ve bundan sonra da sağlamaya devam edeceğiz.

Raporunda dil ve konuşma güçlüğü eğitimi alması gereken öğrencilerimize ise bu hizmeti en iyi şekilde sağlamanın planlarını yaptık ve artık uygulamaya geçiriyoruz. Bolluca ailesi olarak Profesyonel ekibimize tam zamanlı bir dil ve konuşma terapisti öğretim görevlisi çalışma arkadaşımızı kattık.

Çocukları için özel gereksinim değerlendirmesi raporunda otizm spektrum bozukluğu yaşayan ailelerimize en iyi hizmeti sunmak için gece gündüz çalışıyor ve bu özel çocuklar için eğitimlerin ve eğitimcilerin ne kadar önemli olduğunun farkındalığı ile  bu çocuklarımıza destek veriyoruz.

Bolluca’yı diğer eğitim kurumlarından ayıran farklar nelerdir?

Rekabet koşullarının edeplice ve ahlaklıca yapılmadığı zamanlardan geçiyoruz.

Raporunda fizik tedavi olan öğrencimize en iyisini tasarlarken başka bir kurumun öğrenciyi kazanmak için “gel bizde tam zamanlı dil ve konuşma terapisi ücretsizdir, size istediğiniz kadar eğitim verelim, yeter ki raporunuzu alın gelin” diyen yönetici ve çalışma arkadaşlarına sahip değiliz. Bunu da ahlaklıca bulmuyoruz. Biz işimizi layıkıyla yapıyoruz.

Diğer eğitim kurumlarının yaptığı gibi sırf yeni öğrenci kazanmak maksadıyla özel gereksinimi olan çocukların ailelerine “raporunu da al gel” diyerek “ ücretsiz dil ve konuşma terapisi” vereceğini iddia edip; liyakati ve uzmanlığı olmayan,  bir işi ucuza mal etmek için esas branşı dışında (örneğin dil ve konuşma terapisti diyerek derslerde odyolog eğitimi olan kişilere ders verdirme) uzman desteği alan veya kurumuna bir gün dil ve konuşma terapisti gelen ve o bir günde maksimum 8 saat ders verebilecek bir uzmanın mesleki ünvanını kullanarak her öğrenciye her gün aynı terapiyi verebileceğini söyleyen bir yönetime sahip değiliz.

Diğer yandan hizmet sürecindeki rakiplerimizin “biz de şu var” diyerek halk arasında efsaneleşmiş, bilimsel temellere oturmayan, etkinliği ve geçerliliği saptanmayan, ellere ve dillere birkaç makale ile tutturulan efsane söylemlere inanmıyoruz. Çünkü özel gereksinimi olan çocuklar için bilinen tek etkili yöntem, bilimsel temellere dayanan özel eğitimin sürekliliği, iyi bir kurum ve konusunda uzman öğretmene sahip olmasıdır. İyinin ölçüsü gösteriş demek değildir.

Otizm spektrum bozukluğu veya bilişsel anlamda güçlükler yaşayan bir öğrencimizin daha temel becerilere sahip olması için çabalamak gerekirken diğer eğitim kurumlarının yaptığı gibi bilimsellik dışı, özel eğitimin ruhuna aykırı reklamsal değerlere odaklanmıyoruz. Biz özel gereksinimli çocukların gelişimleri ve eğitimleri için en önemli gereksinimleri sağlıyoruz. Diğer eğitim kurumları ise bilim dışı, etkinliği ve sürekliliği olmayan maddi değerlerle, bizim süreç içinde gelişim sağlamasına yardımcı olduğumuz çocukların ailelerini aldatmaya odaklanıyor. Kurumumuzla diğer kurumlar arasındaki temel fark esas manası ile budur. Bizim için önemli olan bilimsel uygulamalar ile çocuklarımızın ilerlemelerini sağlamaktır.

Örneğin: Öğretmenlerimiz tarafından taklit becerileri, alıcı-ifade edici dil becerileri gibi temel bir çok beceri üzerine eğitimine devam edilen Otizm’li bir çocuğumuzun ailesine; ihtiyacı olmamasına rağmen sadece öğrenciyi kendi kurumuna aktarabilmek için “dil ve konuşma terapisti”, “duyu bütünleme terapisi”, “at terapisi” gibi çocuğun esasında bilimsel olarak ihtiyacı olmayan ve gelişimine katkı sağlamayacak olan, senede bir kaç kez yaptığı etkinliği sürekli veriyormuş gibi  yanıltıcı ifadeler kullanıldığını duyuyoruz. Diğer eğitim kurumlarının tamamen bir yanıltmacadan ibaret bu söylemlerle esasında yaptıkları işi ve çocukları tanımadığı, ayrıca çocukların esas ihtiyaçlarının ne olduğunu bilmedikleri ortaya çıkmaktadır.

“Eğitim çocuğu sevmekle başlar” diyoruz ve burada çocukların hayvanlar ile temasını maksimum düzeye çıkarıyoruz.  Bu konuda yaptığımız çalışmalar sadece destekleyici çalışmalar kapsamında değerlendirilirken, verdiğimiz beceri eğitimlerinde özel eğitimin sürekliliğini vurguluyoruz.

Bu anlamda 2019 Aralık ayından itibaren biz bir öğrenciye veya aileye en iyi hizmeti sağlamayı hedeflemiş iken…. Bir başka kuruluşun/kuruluşların, hizmetteki rakiplerimizin eğitim kurumumuzun önüne bile gelmeye cesaret edemeyerek, araçlarını 1000 metre geride tutarak ailenin/ailelerimizin eline kendi yazdıkları “ayrılış dilekçesini” vererek “git raporunu al, gel” diyen rakiplerimizden olmadık ve böyle ahlaksızca tutumlara girmedik. Biz ancak yaşadıklarımızdan ve yaşattıklarımızdan sorumluyuz desturu ile bir kuruluşu/kuruluşları veya kişiyi/kişileri karalayanlardan olmadık.

Yönetimimiz şeffaftır. Burada hiçbir kuş yüzmeye, hiçbir balık uçmaya zorlanamaz. Ama tüm bu olanlar, olmakta olanlar ancak bizleri güldürür. Doğru yolda olduğumuzu gösterir.

“Ücretsiz at terapisi eğitimi seanslarımız” yazının başlığına bakarak bir anlam çıkarımında bulunmaya çalışıyorsunuz. Durun, biz size yardımcı olalım. Ne gerekiyorsa yaptık, yapacağız, yapmaya da devam edeceğiz. Bunun gibi söylemlere aldanarak, örneğin; ücretsiz dil ve konuşma terapisi eğitimlerimiz, ücretsiz duyu bütünleme terapisi eğitimlerimiz, ücretsiz hidroterapi seanslarımız, ücretsiz floortime terapisi, ücretsiz oyun terapisi, ücretsiz otizm at terapisi eğitimlerimiz, ücretsiz uzay terapisi eğitimimiz var gibi söylemlerin hepsi dikkati ve aileyi yanıltarak öğrencinin kaydını gerçek hizmeti aldığı kurumdan kendi kurumuna çekmektir. Burada bu yanıltıcı ifadelerin hiç birisi özel gereksinimi olan çocukların gerçek ihtiyacı olan eğitimler değildir. Bir çocuğa, bakanlığımızın sağladığı ücretsiz 8 saat eğitim hakkı bu eğitimlerin sürekli verilmesi sürdürülebilir değildir. Bu uygulamaların aldatmacalar yolu ile yapılması çocuğun gerçek ihtiyacı olan eğitimleri alamamasına sebep olacaktır.

Gerçek eğitim bir donanım işidir. “Taşıma su ile değirmen dönmez” sözümüz, bu durumu en güzel şekilde açıklamaktadır. Başarı fedakar bir ekip işidir. Çocuklarımızın başarılarına, ekibimizin fedakarlıklarına, yönetimimizin yatırımlarına, ailelerimizin çabalarına olan inancımız ve mücadelemiz hep daha iyisi içindir.

Aldığınız eğitimden, size gösterilen özenden, özel eğitime olan katkınızdan ve aile olarak desteğinizden ve esas olarak gittiğiniz kurumun yönetim ve felsefesinden memnunsanız çocuğunuz için doğru yoldasınız demektir. Üstelik ne zamandan beri “bazı eğitim teknikleri, bir pazarlama yöntemi olur” oldu?”

Bir eğitimci veya kuruluş zaten bu eğitim tekniklerini uzmanları ile kuruluşunda uygulamak zorundadır. Demek ki bazıları bunları daha yeni öğreniyorlar. Emek bizim, takdir sizin… Çoşkuyla öğrencilerimizin ve ailelerimizin yararına güçlü adımlarla çalışmaya devam edeceğiz. Sen varsan bir fazlayız…

Profesyonel Ekibimiz ve Tüm İhtiyaçlara Cevap Olan Kuruluşumuzla Misafirlerimizi Kabul Etmeye Hazır Bir Aile Olduk. Olmaya da Devam Edeceğiz…

Uzun zamandır bu yazıyı yazmak için zaman arıyorduk.” Nihayet kurucumuzdan ve kuruluşumuzdan aldığımız destek ile sizlere aktarıyoruz.

Kamuoyuna İthafen…

Özel Eğitimin Bolluca’sı…

Psikolog Eyüp Tunahan

www.bollucaozelegitim.com.tr

0531 703 10 13

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir